A Kinder+SPORT programba bekerült iskolák eredményes felkészüléséhez összegyűjtöttünk néhány tippet, amelyek a sportoláshoz szükséges alapvető ismeretek elsajátításában segítenek a gyerekeknek. Emellett megkönnyíthetik az izzasztó edzéseket, és növelhetik az esélyeket a regionális döntőkből való továbbjutásra, illetve később a döntőbeli sikeres szereplésre.

  1. Az edzéseket, illetve a sportversenyeket megelőzően minimum 15 perces bemelegítés javasolt.
  2. Az edzések után és a vetélkedőket követően legalább 15 percig közös nyújtó-, lazító gyakorlatok végzése ajánlott.
  3. A sportolás folyamán fontos a megfelelő folyadékpótlás. Javasolt folyadéktípusok a szénsavmentes víz és a gyümölcslé.
  4. A sportolást megelőzően 1 órával nem ajánlott nehéz ételek fogyasztása.
  5. Az edzések és a sportversenyek során ékszerek viselése nem ajánlott.
  6. Tippek szemüvegeseknek:
    • Szemüveg helyett kontaktlencse viselése
    • Szemüveg rögzítése – több helyen kaphatók kifejezetten sportoláshoz készített szemüvegrögzítő gumipántok, szemüvegeseknek érdemes ilyet beszerezniük
  7. Tippek sportoláshoz alkalmas felszerelésre:
    • Jó minőségű teremsport cipő: alacsony talpmagasság, nem csúszós cipőtalp
    • Az összes sportfelszerelésnél (sport zokni, rövid, illetve hosszú sportnadrág, rövid ujjú póló, melegítő felső, váltóruhák) ügyeljenek a megfelelő méretre és anyagra (műszálas ruházat nem javasolt)
    • Tisztálkodási felszerelés: törülköző, tisztálkodószerek mindig legyenek kéznél, hogy a kimerítő versenyek után meg lehessen mosakodni
  8.  A jókedvét és küzdőszellemét senki ne hagyja otthon! 🙂

Köszönjük a szakmai segítséget a Testnevelési Egyetem (TF) testnevelő tanárainak.

Eredményes felkészülést és sok sikert kívánunk!